fredag 21 maj 2010

Sitta i skuggan


Vi har röjt sly på vår sida av grannens jordkällare. Och då kliar det i fingrarna - man bara måste tälja. Jag och barnen tog var sin kniv och satte oss i skuggan. Vilken lisa att bara sitta och låta kniven arbeta i det färska träet samtidigt som man filosoferar över vädret, trädgården eller livet i allmänhet. Så nu har vi stödpinnar för bönor och andra baljväxter så att det räcker och blir över.

Koka är en bra kopp att ta med sig ut. Den klarar av lite hårda tag. Jag välte till exempel ner den från nya uthusets provisoriska bro utan att den gick sönder.


Och vivorna bara sprutar fram!


Lade ni märke till min fina kniv? Den fick jag av min bror en födelsedag för ett par år sedan. Tycker ni att den är fin så ska ni kolla in andra knivar som han har gjort. Det kan ni göra om ni klickar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar